CİMRİ - ANKARA DT

Büyük Oyunu
2 Perde - 2 saat 15 dakika

Yazan Jean - Baptiste Poquelin Molière

Çeviren Sabahattin Eyüboğlu

Rejisör Işıl Kasapoğlu

OYUNCULAR:

Harpagon Mustafa Kurt
Cleante Tolga Tecer
Elıse Gülin Ersoy
Valere Sanlı Baykent
Marıanne Ayşe Seval Ersu
Anselme Kayhan Sarıgöllü
Frosine Fulya Koçak
Simon Efendi Gürkan Gorbil
Jaques Usta İsmet Numanoğlu
La  Fleche Eda Aydınlı
Claude Kadın Tuba Erkan Tazebaş
La Merluche/ Komiser - 1 Gökhan Kutum
Brindavoine/ Komiser  - 2 Barbaros Efe Türkay

Dekor Tasarımı Hakan Dündar
Kostüm Tasarımı  Funda Karasaç
Işık Tasarımı Osman Uzgören
Müzik Kemal Günüç
Yönetmen Yardımcısı Eda Aydınlı
Reji Asistanı Tuba Erkan Tazebaş, Gökhan Kutum

Sahne Amiri Kenan Kara
Kondüvit Süleyman Koyuncu
Işık Kumanda Okan Eminoğlu
Suflöz Kiraz Han
Dekor Sorumlusu Suat Cevizci
Aksesuar Sorumlusu Mustafa Gök
Kadın Terzi Duygu Karadoğan
Erkek Terzi Güzel Mert
Perukacı Aytekin Kantaroğlu
Makyöz Zekiye Yetginbal

OYUNUN KONUSU

Molière'in Cimri'si, Paris’in burjuva kesiminin çılgınlık düzeyine ulaşmış para tutkusunun komedyasıdır. Parayı bütün yaşamsal değerlerin üzerinde tutan, bu yüzden kendi insani özüne ve çevresine yabancılaşan insanın içine düştüğü çelişkileri, gülünç ve zavallı durumu sergiler.
Oyun bu içeriğiyle, parayı temel değer ve yaşamın tek ölçü birimi sayan yaşam anlayışına eleştirel bir bakış sunmasıyla hala güncelliğini korumaktadır.
"Dünyadaki insanların en az insan olanı, yeryüzündeki canlıların en katı yüreklisi, pintilerin en pintisidir. Onun sevmesinden kuru, onun okşamasından kısır bir şey olamaz. Vermek öylesine zoruna gider ki selam bile vermez kimseye, onu bile alır; yalnız alır..." Gerçekten de dedikleri kadar acımasız, katı yürekli, pinti ve kötü müdür Harpagon? İnsan doğuştan mı böyle olur? Yoksa Harpagon sadece yazılmış bir karakter midir?

Oyun Ekibi